Alpha cursus

De Alpha-cursus biedt in 10 bijeenkomsten een vrijblijvende kennismaking met het christelijk geloof. Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn ‘Wie is Jezus?’, ‘Wat is bidden en hoe doe je dat?’ en ‘Bijbellezen: waarom en hoe?’

Elke avond begint met een maaltijd en daarna wordt er met elkaar een onderwerp besproken en uitgediept. De deelnemers gaan vervolgens in kleine groepjes uiteen om verder te praten.

Naast een eerste kennismaking met het christelijk geloof is de cursus ook heel geschikt voor een hernieuwde kennismaking met het geloof. Om allerlei redenen kunnen mensen de kerk verlaten hebben, en toch laten vragen rond geloven hen niet los….  De Alpha cursus geeft de mogelijkheid om de ‘basics’ van het christelijke geloof opnieuw te ontdekken!

De eerste avond is geheel vrijblijvend, daarna kunnen de cursisten beslissen of ze door willen gaan of niet. De cursus wordt gegeven in een ongedwongen en open sfeer. Deelname aan deze cursus is gratis! Kijk voor meer informatie over de cursus ook op: www.alpha-cursus.nl

Op 29 februari 2024 start een nieuwe cursus. We beginnen de avonden om 19.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur), en om 21.15 uur sluiten we af.

De avonden vinden plaats in de Hoflaankerk, ingang Oudedijk.

Mocht je interesse hebben, meld je dan aan bij mij. Of mocht je iemand kennen voor wie dat wel wat zou kunnen zijn, laat hem of haar het dan weten. Aanmelden kan via predikant@hervormdkralingen.nl of 06-35605143. Daar kun je (indien nodig) ook je vragen stellen.

Zie hieronder het rooster:

• Donderdag 29 februari
  • Donderdag 7 maart